Sağlık Çalışanlarına Öneriler

© Türk Psikologlar Derneği Genel Merkez Yönetim Kurulu

0%
*Bu yazı tahmini 3 dakika 33 saniye okuma süresine sahiptir.

Yazar : İmece    
         
         

 

Başta hastanelerde, tıp merkezlerinde, kliniklerde olmak üzere çeşitli sağlık merkezlerinde görev başında, rapor ve izin kullanmadan yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyorsunuz. Tüm bu süre içerisinde hastaları, sevdiklerinizi ve kendinizi düşünüyor, büyük bir özveriyle hayatın içerisindeki sorumluluklarınızı yerine getiriyorsunuz. İçinden geçilen dönemin özelliklerini düşünerek bazı konuları hatırlatarak yanınızda olduğumuzu belirtmek isteriz.

  • Gün içerisinde ne kadar güçlü kaldığınızı fark etmeden çalışmış, zorlu kararlar vermeniz gereken anlar geçirmiş olabilirsiniz. Bu duruma kimi duygusal tepkiler verebilirsiniz; bazen sessizlikle, bazen öfkelenerek...
  • Bazen taşıyıcı olma ihtimalinden dolayı kendinizi gergin hissedebilirsiniz.
  • Bazen her şey yolunda ve rahat gibi görünür; ama üzerinizde adlandıramadığınız bir ağırlık hissedebilirsiniz.
  • Kendinizi üzgün, çaresiz hissedebilirsiniz.

Bunların biri, birkaçı veya burada anmadığımız benzer durumları yaşıyorsanız yalnız değilsiniz. Bu tepkiler tüm sağlık çalışanlarının dönem dönem yaşayabileceği normal durumlar olmakla birlikte yoğunluğun çoğaldığı dönemlerde ve kriz dönemlerinde artar. Bu nedenle dinlenmeye ayıracağınız zaman çok önemli, kendinize "Bana şu an ne iyi gelir?” diye sorarak bulduğunuz etkinlikleri hemen hayatınıza katmaya başlayın. İşiniz bitip güvenle eve gittiğinizde size kendinizi iyi hissettirecek ve yorgunluğunuzu üstünüzden atmanızı sağlayacak önerilerimiz şunlar olabilir;

  • ılık bir duş
  • güzel bir akşam yemeği,
  • keyifli bir film,
  • veya eve gitmeden önce kısa bir yürüyüş yapma...

Önce kendi fiziksel ve ruh sağlığımıza dikkat etmemiz gerektiğini unutmamalıyız.

Türk Psikologlar Derneği olarak içinde bulunduğumuz bu zor zamanlarda özverili ve fedakârca yaptığınız tüm çalışmaların çok değerli olduğunu biliyor; bunun için size teşekkür ediyoruz. Temel insani gereksinimlerinizi unutmadan, bizlere önerdiğiniz gibi sizler de beslenme, uyku, fiziksel aktivite düzeninize lütfen dikkat ediniz.

Gücünüze güç katmak için!

  • Bilgilendirme ve Sorumsuzluk Beyanı

    Kürsü bölümüde yayımlanan yazı, metin, görsel ve sair içeriğin sorumluluğu yazarlarına aittir. Bu bölümde yer alan içeriğin Türk Psikologlar Derneğinin kurumsal politika ve görüşleriyle uyumlu olması zorunlu değildir ve Kürsü'de yayımlanan içerik derneğin görüşlerini yansıtmaz.

* OECD ülkelerinin üniversite mezunlarının dakika başına okuyabildiği kelime sayısı baz alınmıştır.